Tuesday, April 19, 2011

citer pagi 14/04/2011

salam..



baru ada masa nak update blog..hihihihi...alkisah pagi khamis yang lalu,on d way nak gi keje(anta dak tenit ke rumah mak aku) ..aku terjumpa seekor monyet duk tengah jalan kat  seberang jalan lagi satu..
tangan dia luka..kena langgar ngan orang kot..cian tul aku tgk monyet tu..x ada sapa pon yang sudi berhenti dan halau dia ke tepi..semua orang mengelak jer..


sbb kan kesian kat monyet tu ..
aku pon berhentikan keter..aku pasangkan kipas kecil dak tenit...so tht dia main..kuar dari keter ,aku pon halau monyet tu ke tepi....aku tepon kawan aku fied..tanya pendapat dia..dia cakap bawa gi vet..then aku call ayah aku..suruh datang sini..plan nak bawa monyet tu gi vet..bila ayah aku sampai jer,nak bantu..monyet tu cam nak protect diri dia..binatang liar kan..

so ayah aku cakap call 999,aku pon call..guess wht..diorang cakap bukan bidang kerja diorang..dioarang suruh call perhilitan..aku pon call perhilitan n.9.diorang cakap ,nanti diaorang call aku lik..so aku pon cakap ayah aku tggu kat lokasi tu sekejap..mana tahu ada bantuan ker..sementara aku bergegas ke tempat kerja..
dala kul 8.45am ayah aku cakap x ada sesapa yang datang..so aku suruh ayah balik jer..sbb kami dah cuba yang terbaik utk selamatkan monyet tu..

lebih kurang kul 9.10am,aku dapat panggilan dari jabatan perhilitan,diorang tanya lokasi kejadian n gambar monyet tu...lepas letak tepon aku send email gambar monyet yang malang tu..

lebih kurang 9.50am..dapat panggilan dari orang perhilitan..dia x sure lokasi tu betul ker x..aku suruh dia tggu ayah aku..lepas ayah aku sampai jer..mereka pon menjalankan operasi mencari monyet..dalam semak berdekatan..dalam kul 10.30am,orang perhilitan tu tepon n inform aku..bahawa monyet tu x dapat cari..yang diorang jumpa hanya kesan tapak kaki ba$i hutan.orang tu ucap terima kasih sbb prihatin..yang kelakar nyer..dia reply email aku..korang baca kat bawa yerk..


ni email yang aku anta kat orang tu

ni reply email yang aku dapat..tolong baca title dia(klik utk besarkan..)


monyet malang..tgk tangan dia berdarah





p/s: harap monyet tu selamat..thanks kepada orang perhilitan..terima kasih bebanyak..moga Allah akan berkati kamu..amin



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...