Monday, January 10, 2011

razak katering bodoh

salam...

entri yang meyakitkan hati aku..korang ingat x aku pernah cakap yang aku dah booking caterer utk majlis kahwin adik ppuan aku...korang tahu apa dah jadi ngan caterer tu..sakit hati tul..aku amik caterer ni sbb direkemen oleh jiran aku yang bekerja sebagai kederat dia..jiran aku ni mmg amik catering si mamat ni utk kenduri anak dia pada disember yang lalu,si mamat ni janji cakap nak wat yang terbaik utk kenduri tu..

aku pon tggula hari majlis tu..berkobar2 aku ajak adik aku g makan umah jiran aku..nak rasa makanan katerer ni ,n nak tahu la cam mana dia handle majlis jiran aku tu..bila sampai kat majlis tu,aku tergamam,punya la sedikit lauk kenduri,jemputan 1200 orang,pastu presentation pon bukan cam kenduri kawin tapi cam kenduri kesyukuran...

bila aku tanya jiran aku tu apa jadi,baru la acik tu cakap..yang sibedebah ni anta lauk basi iaitu pajeri nenas dan dalca,perkakas kenduri lak x cukup..pinggan mangkuk lak berminyak..ada ker patut dia bagi gelas utk meja pengantin 2 biji jer..yang lain ilek..emm..teruk tul cara si razak ni handle..bila aku tepon tanya napa jadi cam ni,dia cakap acik tu bayar sikit jer..sbb tu cam tu...ada ker patut..mana leh cakap cam tu kan..dah tentu masa agreement antara tuan rumah,si bedebah ni janji nak bagi cam2...sakit hati aku...

lepas majlis kenduri kahwin acik tu aka jira aku,aku panggil si mamat utk sign agreement so tht majlis kahwin adik aku x turn out macam tu..aku rasa dekat beribu kali kot aku tepon,bila nampak no aku jer dia x angkat..bila pakai no lain dia angkat...aku dah mula rasa x selamat dan telah wat report polis...last kali aku call si rzak tu,dia janji nak pulangkan duit aku rm3000 tu,tapi sampai skang habuk pon x ada.
bila aku call no dia ,anak buah dia lak yang angkat..dia btahu dia adalah CEO baru..bila aku minta duit kat Farah ..dia cakap x leh bagi..sbb pakcik dia dah lari..
ada ker cam tu..sakit hati tul..bila time nak amik duit laju jer...bila cam ni entah lesap ke mana..

last week 7hb aku diinformkan oleh caterer lain iaitu KAMAL KANOPI & KATERING  yang si bedebah ni kena saman rm9ribu lebih sbb sediakan lauk basi kat kenduri orang..pihak tuan rumah tu gi wat tuntutan tribunal...emmm.., so pada sesapa yang nak amik delaila katering ni jaga2 la..sbb nyer si razak ni ,dulu dikenali sbai al-abasiah..skang razak,esok lusa x tahu kenapa..ikut kata farah tu,Razak dah lari ke S'pore..Tuhan tu maha mengetahui..ko wat orang cam ni...esok lusa Allah akan balas balik..

kalau ada no dibawah ni dalam senrai katering yang korang plan nak amik ...aku nasihatkan jgn la amik..penipu..

Razak-012-626 8557
Farah-012-7522477/010-2751432

disini aku lampirkan berita pasal sibedebah tu..


ni dari metro..
ni dari berita harian
ni dari kosmo

skang aku tak tahu cam mana nak amik balik duit aku...geram..terima kasih kat along yang btahu aku pasal benda ni..aku dah wat polis report..mayb tis week nak g wat aduan kat tribunal dan biro pengaduan awam...


6 comments:

  1. salam,
    ada jugak kes mcm nie...

    ReplyDelete
  2. ada jo..skang ni macam2 jenis orang yang ada...x tahu la nak cakap apa ...diorang x sedar ker..what's come around goes around back...

    ReplyDelete
  3. salam
    tak past
    but last year uncle2 saya kahwin
    everything going smooth
    we had used razak katering but i am not sure which razak katering you guy talking abt.
    semuannay ok
    khemah sume cukup
    daripada makanan dr razak katering mmg sedap
    semua cukup
    tetamu makan sume puas jhati
    Alhamdulillah...
    kami puas hati dengan makanan n harga yg ditawarkan
    Alhamdulillah tiada sebarang masalah menggunakan khidmat razak katering..
    maybe they had learnt from their mistake that they have done..
    TQ
    >_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Fara,

      family saya pun ade booked razak katering ni...tp x pasti sama ke x...kat dalam kad die tulis "Razak Baryani House & Catering Service"...sama ke dgn yg farahnya caterer...risau teramik caterer yg bermasalah tu...hope dapat membantu...

      Reply kat email saya ... noridayu.abubakar@gmail.com

      Thanks.

      Thanks.

      Delete
  4. AKU PUN DAH TERKENA DENGAN RAZAK NIE..DIA BUKAN ADA DATOK NGAN DATIN PON PENIPU JE!!KALAU ADAPON BELI!!MASA TU TIME CUTI SEKOLAH DIA PEGI AMBIK MAJLIS SAMPAI 10 LAST2 DIA XLER HANDLE MAJLIS AKU DUIT 8000 CASH LESAP TAPI DIA SELAMAT SEBAB Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM)XDA FUNTION XGUNA..MENYUKARKAN PROSES DAPAT DUIT KEMBALI AKU SEKELUARGA HAMPIR DIAIBKAN SELAMAT ADA DUIT LEBIH MALAM TU GAK CARI SEMUA TU KAT TEMPAT LAIN ALHAMDULILLAH.DIA SENTIASA TUKAR-TUKAR NAMA PERNIAGAAN..RAZAK KAU DPT LARI DARI DUNIA TP KAU XDAPAT LARI DARI HUKUM TUHAN!!INGAT!!

    ReplyDelete
  5. Sekarang pun ada katerer bermasalah. Nak duit laju je tapi servis hampeh.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...