Friday, November 12, 2010

gi klinik kiddi care

salam..

ari ni lepas kerja terus bawa tenit gi klinik..lately tenit xnak minum susu..lets say susu akhir dia minum kul 3 ptg,so next session will b at 6pm..tapi bila beri 6pm jerdia refuse to drink..menangis..about 6.30pm la dia minum.risau aku..n being a first mother..my knowledge totally zero..so made my mind to bring him to clinicmak aku suggest tukar susu..tapi aku xnak..nak dengar doc's opinion 1st..

aku decided to go to klinik kiddi care,sbb klinik dr b tutup malam..bertolak dari rumah mak kul 7.30malam..arrive kat klinik kul 08.15pm..jem teruk..ari jumaat la katakan..alhamdulilah aku manage bawa aiman gi klinik on my own...my parents insist to follow,diorang takut aiman cranky,takut aku x leh handle..tapi aku cakap x yah ikut..yer la sampai bila nak bergantung ngan orang..

nak dekat2 sampai klinik,tenit dah mula cranky..nak tido..dah melalak..sampai2 jer aku terus carry dia..kelam kabut makcik..nak carry dia,bag milk bottle dia lagi,handbag aku lagi...tapi syukur..aku dapat manage...dalam 10 minit pergelutan antara aku n tenit...i made him to sleep..huhuhuhu..turn aku masuk jer jumpa doc..aiman dah melalak2...ganggu dia tido yerla doc nak check kan..i told the doc y i came there...

doc cakap x ada apa2 nak worried..dont force him to drink..he will drink on his own once dia hungry..doc bagi term "muak susu".i asked the doc kena tukar susu ker?doc cakap x payah..since he dy 4 onths he suggest to introduce "solid food " to tenit..doc bagi multi vitamin appeton for tenit..
need to give him tis 1ml everday once in the morning after susu...


gambar ehsan dari google

so im a bit relief...lega sikit..term of solid food to aku kena re-confirm back ngan doc B..next monday..ada appointment ngan dia..nak amik rotavirus n pneumococcal..aku kena rm45.00

on d way balik..tenit tido dalam car seat..good bb...thts wht happen today..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...