Tuesday, December 7, 2010

chiko anak daraku

Salam

first sekali aku nak ucap Salam Maal Hijrah 1432H kepada semua umat islam..semoga penghijrahan kali ini lebih bermakna untuk kita..moga allah permudahkan segala urusan kita..amin..ari ni public holiday...so aku dok terperap kat umah ngan dak tenit..kul 3.30 nanti cik suami balik..plan nak gi mines..tapi tgk la dulu...kalau x ada aral melintang..InsyaAllah..

korang dah baca tajuk entri aku kali ni kan..huhuhuhu...so tibala masa nyer aku kenalkan anak dara ku...iaitu miss chiko..chiko adalah anak pertama aku altho dia seekor kucing..aku n cik suami jumpa chiko kat nursery kat nilai 3..dia dok kuis2 kaki aku..terus tanya kebenaran kat cik suami..leh jaga ke x..cik somi bagi green light..huhuhu..apa lagi..aku pon angkut la chiko..

the funny part was masa tu kami naik motor..cam mana nak bawa chiko naik motor..kami pon susuri lorong2 kat nilai 3..alhadulilah jumpa kotak n tali...so aku pon mendhlkan s chiko..sian dia..kecik lagi...asyik dok jerit2 sepanjang perjalanan...btw..ni bukan kucing pertama peliharaanku..aku pernah ada tipah,tompok,tom,momok,putih..tapi semua dah x ada...dah mati..cian..

so berbalik ke citer chiko..aku n suami aku bekerja setiap hari..so kalau kurng chiko kat dalam..mesti dia berak dalam umah..n of coz umah aku akan bau "harum"..so tengah2 dok pening2 nak ajar chiko berak dalam tandas...kita orang bawa chiko gi umah mak..sampai sana jer..ajar chiko berak dalam tandas...alhamdulilah..berjaya.ni petua yer...sesapa yang nak kucing korang berak dalam tandas..amik sedikit taik kucing pakai tisu tau...pastu letakkan tisu tu kat tempat yang korang nak dia berak..Insyaallah dia akn yak2 kat tempat tu jer..



emm..umur chiko nak masuk 2 tahun bulan 12 ni..chiko seeor kucing yang periang..huhuhu..nakal..dulu selalu main kejar ngan dia..huhuhhu..sayang kat chiko.aku suka tgk gaya chiko tido.cam kangaroo..huhuhhu..so ni pic chiko...huhuhuhu..korang tahu sbb apa aku lambat update pasal chiko...sbb en suami x bagi amik gambar dia..tapi alhamdulilah dapat pujuk dia..so tht leh jadi kenangan sok2...


meow-meow

pandangan mata yang tajam

manja time


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...