Tuesday, December 14, 2010

si tenit..oh si tenit..

salam...

selamat pagi kepada semua..
moga ari ni dan ari 2 yang mendatang diberkati oleh Allah..
semalam aku El lagi...nak tahu napa?
huwaaaaa..si tenit xnak minum susu langsung since ari sabtu lepas..imbas kembali...kejadian ahad lepas 12/12/2010..si tenit minum susu kul 6.45pm..so sepatut nyer next milk session kul 9.45~10.30pm..

until kul12.30 dia still tido lagi..emm..aku dah mula risau..x minum susu ..dah 5 jam lebih..aku pon bancuh la susu..bila bagi..dia mengamuk..tolak2 pakai lidah..mogok gila2...emm..za ingat pesan orang2 tua even kekawan...kalau tido jangan ganggu..so decided xnak disturb dia tito..tetiba kul 3 pagi..terus dia melalak..kuat gila...dah lapar sangat kot..bagi susu xnak..ngajuk kot..so cuba tidokan dia dulu..lepas dia dah lena..baru bagi..alhamdulilah..minum...

pagi kul 5 pagi..aku bincang ngan en suami..bawa si tenit gi jumpa doc b..kul 9 pagi lagi kitaorang gi sana ..dapat no 28..plan nak amik 1/2 day jer..end up jadi full day..huhuhuhu.. jumpa doc around 12.00pm..doc cakap x ada apa2..semua ok ..mayb nak tumbuh gigi kot..so doc bagi teething gel n vit c..aku ada mention kat doc dia nak minum susu kalau campur 1/4 biskut rusk..
doc cakap..bagi jer dia minum cam tu..mayb dia x sedap mulut..so skang bagi dia minum cam tu...alhamdulilah minum...lepas balik dari klinik dr b..terus singgah kat tesco..

aku n en suami mam kat medan selera..x larat nak masak..si tenit dah tido dalam stroller..makanan aku dah siap..en suami lak..gi beli minuman..so terpksa tinggalkan si tenit jap..nak amik makanan..tapi mata aku still x berganjak dari dia..takot2 orang kidnap ker apa ker..zaman skang kan macam2..meihat aku asyik eyeing kat si tenit..ada pakcik n makcik yang dok sebelah meja..offer jaga aiman sementara aku amik makanan..khusyuk tul diorang tgk si tenit yang lena ..lepas amik makanan jer..aku pon ucapkan time kasih kat pakcik n makcik tu..diorang cakap sama2...diorang cakap si tenit hensem..hidung mancung..dah besar tentu hensem..hahaha..si tenit kena puji..alhamdulilah syukur...diorang pon cakap terubat rindu kat cucu..cucu mereka kat oversea..memang baik pakcik n makcik tu..peramah...emm..skang ni susah tau nak jumpa orang cam tu..semua wat hal masing2..masa diorang balik..diorang usap2 muka n rambut tenit..aku faham perasaan diorang..rindu kat cucu..at least terubat gak rindu diorang tgk dak tenit..*wink* *wink*

sorry..post kali ni x ada gambar..
nota kaki: doakan tenit minum cam biasa yerk..amin..:)











No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...